Opis kandydata

Udostępnij:

Michał Posłuszny, Jaromir Hunia, Patrycja Żółkiewska, Jan Paleczny

Know|Edge - Katalizator Twojej Wiedzy

I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy

Opiekun naukowy: Monika Kuczyńska

Glikoliza jest szlakiem obecnym u wszystkich organizmów żywych. Nauczenie się jej pozornie złożonej struktury sprawia problemy wielu uczniom. Dzięki naszej aplikacji te problemy staną się zabawą. Gra pozwala na efektywną nauk przez powtarzanie i manualne zapamiętywanie położenia ogólnej struktury szlaków biochemicznych. Atrakcyjna, wciągająca, ale i prosta forma gry angażuje odbiorce – łączymy interakcję z nauką wzorów poprzez rysowanie. 

 

Jak Wasza innowacja może zmienić świat?

W projekcie zespół skupił się na zagadnieniach biochemii i metabolizmu, uważając je za najbardziej perspektywiczne i dające najwięcej możliwości w dalszym rozwoju gry. Jako że nauka biochemii i skomplikowanych cykli czy szlaków metabolicznych sprawia uczniom problemy ze względu na:

1) duży zasób teorii (nazwy enzymów, wzory strukturalne związków, typy reakcji chemicznych),

2) potrzebę dogłębnego zrozumienia mechanizmów reakcji, a co za tym idzie dużej ilości czasu poświęconej na przyswajanie wiedzy,

3) konieczność posiadania interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności nauki rzeczy abstrakcyjnych dla przeciętnego ucznia, jakimi są wzory związków chemicznych. Nauka interaktywna stanowi jeden z najbardziej skutecznych sposobów wpajania wiedzy. Zespół stworzył więc projekt prostej w obsłudze aplikacji na urządzenia mobilne, która pomoże uczniom zapamiętać i zrozumieć podstawy metabolizmu i biochemii komórki.

Wśród dzieci i młodzeży kontakt z urządeniami mobilnymi jest na porzątku dziennym, więc młodzież chętniej będzie się uczyć z takich urządzeń niż z książek. Jest to poparte badaniami z Norwegii, według których dostęp do urządzeń mobilnych wśród dzieci wzrósł znacznie na przestrzeni ostatnicz lat. źródło: 2016 15th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET)

2012 r- 80%

2013 r-91%

2014 r-93 %

Uczniowie poszukują szybszej,efektywniejszej i przyjemniejszej metody nauki, co zapewnia aplikacja, która :

  • może byc pobrana na każde urządzenie mobilne
  • nie obciąża fizycznie ucznia tak jak książki w plecaku
  • nauka jest efektywniejsza ponieważ mózg dostaje więcej bodźców niż podczas czytania książki, co przekłada się na efektywniejsze zapamiętywanie. Dowodem na to jest tzw. trójkąt efektywnego zapamiętywania autorstwa Edgara Dale’a.

Aplikacje mobilne są jednymi z najszybciej rozwijających się projektów w historii czego dowodem jest badanie strony sensortower.com pokazujące zwiększającą się ilość danych w różnych aplikacjach.